המקום פועל במתכונת של מרכז גמילה בלבד ללא בית מאזן

פתרונות טיפול מסוג אחר ממה שרובנו רגילים

לאחרונה החלו להופיע חלופות אשפוז שמטרתן להציע פתרון קצת שונה ממה שמוצע בבתי החולים הפסיכיאטריים. כאשר אתם שואלים את עצמכם כמה עולה בית מאזן, חשוב להתייחס למה שפרונות אלו מספקים. פתרונות אלו מספקים טיפול מסוג אחר ממה שרובנו רגילים אליו לאנשים הנמצאים במשבר או במצוקה. רוב הבתים המאזנים משתמשים בגישת "מודל הכוח", כאשר הכוונה היא לדון בתכונותיו וחוזקותיו של האדם בנוסף למחלה ולאדם החולה. כדי לחזק את הכוחות (למשל, אדם שניחן באהבת טבע וגינון כנראה יוצע לעבוד בגינה ואולי אף יקבל טיפול פרטני בגינון, אדם שמתחבר לסוג כלשהו של אמנות שיוצע לו טיפול פרטני וקבוצתי באמנות וכו'. גם בבית מאזן של ניקה ישראל מציעים למטופלים תוכנית טיפולים מותאמת אישית, כך שהם יכולים להמציא את עצמם מחדש.

כמה עולה בית מאזן ומה מטרתו העיקרית?

לפני שבודקים כמה עולה בית מאזן, חשוב להתייחס למטרות הבית. המטרה העיקרית של הבתים המאזנים היא להימנע מאשפוזים חוזרים בבתי החולים הפסיכיאטריים, במאמץ לסייע לאדם לעבור קשיים בדרך חדשה ולגרום לו להרגיש ראוי, שווה ומוכשר. צריך להחדיר בו תחושה של אהבה, נראות ושייכות. האווירה והתחושה של בתי האיזון הם של בית, השונה במידה ניכרת מהמראה החיצוני של בית החולים. בית נעים ומסביר פנים בו כולם תורמים, בין אם זה בהכנת הארוחה ובין אם בבחירת שינוי הריהוט, עיצוב הבית או בחירת פעילות משוטפת לאחר הצהריים.

הקשר הבין צוות המטפלים למטופלים בבית המאזן

הקשר בין הרופאים, המטפלים והדיירים חסר כל תחושת היררכיה. במקומות אלו של בתים מאזנים רווח למדי הקונספט של קשר משפחתי וקהילתיות. אנשים המבקרים בבית המאזן יכולים למצוא את הפינה האהובה אליהם, לבלות בה את זמנם ולהאמין שהם לא חולים. זה משרה אווירה נעימה ומזמינה. הפרספקטיבה היא מקיפה. מובן מאליו שהכלים המשמשים בבית חולים שונים כאשר מטופל נכנס לבית מאזן במקום. הרעיון שאדם הוא מכלול של דינמיקה חברתית באופן שבו הוא תופס את עצמו בחיבור לחברה הגדולה יותר יוצר אינטראקציה שמאפשרת החלמה נפשית. אנשים המתמודדים עם משבר נפשי אינם נחשבים לחולים כרוניים. בבית המאזן מוצע גם טיפול רפואי, אך אינו נתפס כסוג הטיפול העיקרי, אלא רק ככלי נוסף להחלמתו של החולה. לקבלת פרטים נוספים באופן מפורט על התנהלות בבית מאזן, צרו קשר עם ניקה ישראל.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם..




    cloud
    cloud