המקום פועל במתכונת של מרכז גמילה בלבד ללא בית מאזן

תמיכה וטיפול מקצועי לחווים משבר נפשי

לאלו הזקוקים לתמיכה טיפולית אך אינם זקוקים לאשפוז מלא בבית חולים, ניתן לקבל אשפוז יום פסיכיאטרי. מטרת הטיפול הניתן במסגרת אשפוז יום הינה להחזיר למטופל מצב של שיווי משקל תפקודי ונפשי על מנת שיוכל לחדש את חייו באופן נורמטיבי בהקדם האפשרי ולחזור לנהל חיי חברה ומשפחה מלאים, הכוללים לימודים, בילוים ועבודה. בעקבות הרפורמה במתן שירותי בריאות הנפש, ניקה ישראל יכולים להציע לכם מקום מפלט מהעולם החיצון, אבל ללא צורך באשפוז, הרגשת החרדה סביב האשפוז בבית חולים, אלא מקום נעים, מקבל ונוח, המזכיר את הבית, בו הנפש שלכם תוכל להבריא.

באילו נסיבות עדיף אשפוז יום פסיכיאטרי מאשר אשפוז מלא?

חולים אשר חווים משבר נפשי נמצאים במצבים שונים. דיכאון, חרדה והפרעת דחק פוסט טראומטית הם כמה דוגמאות. במסגרת אשפוז יום פסיכיאטרי, המתאפיין בלוח זמנים טיפולי אינטנסיבי מאוד, חולים עם הפרעות כמו מאניה דפרסיה (הפרעה דו קוטבית) וסכיזופרניה בשלבים שבהם הם אינם מהווים סכנה לעצמם או לסביבה, וכן כאשר הם מסוגלים לשתף פעול, יכולים למצו אמענה רגוע , חם וביתי לבעיותיהם. המרכז של אשפוז יום מתאים למטופלים אשר יכולים להגיע באופן עקבי לקבלת הטיפול, במהלך רוב ימות השבוע, ולהישאר במרכז במהלך כל היום למגוון פעילויות וטיפולים.

האם המעבר מאשפוז מלא לאשפוז יום הוא אפשרי?

מעבר מאשפוז מלא בבית חולים פסיכיאטרי לקבל טיפול מקיף במרכז אשפוז יום הוא אפשרי בהחלט. חלק מהמטופלים מקבלים טיפול במסגרת אשפוז מלא לאחר שמצבם הנפשי מתדרדר, במחלקה פתוחה או סגורה. לאחר שמצבו של החולה מתייצב, הוא מועבר למסגרת אשפוז יום. אשפוז יום פסיכיאטרי משמש לעיתים קרובות כשלב בין אשפוז מלא במחלקה פתוחה לבין טיפול במרפאות לבריאות הנפש בקהילה. מאחר שתמיד עדיף שהמטופל יישאר בטיפול מעודד ושיקום אינטנסיבי, מתן טיפול במסגרת אשפוז יום היה בראש סדר העדיפויות בזמן הנוכחי. טיפול במחלקה סגורה או פתוחה, לעומת זאת, שם דגש רב יותר על המטופל ומטפח תחושת חוסר אונים, מה שעלול לגרום לאדם לחוש חוסר יכולת להתמודד עם מצבו הנפשי. כמובן, טיפול מבוסס אשפוז יום מקובל רק בנסיבות שבהן זה אפשרי. כתוצאה מכך, המטופל יקבל טיפול בהקדם האפשרי, במידת האפשר, במחלקות אשפוז יום של ניקה ישראל.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם..




    cloud
    cloud