המקום פועל במתכונת של מרכז גמילה בלבד ללא בית מאזן

טיפול רפואי בתחום בריאות הנפש

אשפוז יום פסיכיאטרי פרטי מועדף על פני אשפוז מלא במחלקה פתוחה שכן החולה יכול לחזור לנהל את חייו  בשעות אחר הצהריים, בהתאם לרמת יכולתו, והוא אינו מנותק ממשפחתו ומהקהילה. ההחלטה בין אשפוז במחלקה פתוחה לאשפוז במסגרת רגילה מושפעת גם מהנכונות והיכולת של משפחת המטופל להציע סביבה מנחמת, לפקח על נטילת תרופות, ובמידת הצורך לסייע למטופל להגיע למסגרת הטיפולית. למטופל במסגרת אשפוז יום פסיכיאטרי של ניקה ישראל המבלה את הערב במסגרת ביתו יש סיכוי גדול יותר להחלים ולהגיע אל רמת התפקוד הקודמת שלו, הן בגלל תמיכת בני המשפחה והן בגלל שבתוך סביבת המעון, המטופל מקבל סביבה תומכת ומקבלת, המאפשרת לו לפעול על פי צרכיו, רואה את התקדמותו ומעודדת אותו בכל.

אילו הליכים רפואיים הם חלק מהטיפול של אשפוז יום פסיכיאטרי פרטי?

הערכה פסיכיאטרית הכוללת הערכת סיכונים נערכת לפני הקבלה לאשפוז יום. אבחנות נוספות נקבעות עם הבאת המטופל ליחידה, בדגש על מצב רפואי כללי, תפקוד גופני והערכה פסיכולוגית. בנוסף, יבוצעו במהלך אשפוז יום פסיכיאטרי פרטי, אבחונים כדי לזהות את הפרופיל ההתנהגותי והקוגניטיבי של המטופל על סמך מצבו. פסיכיאטר, עובד סוציאלי שיקומי, פסיכולוג, מרפא בעיסוק ומטפלים באומנות או פסיכודרמה מרכיבים את הצוות הרב תחומי במסגרת אשפוז יום. המטופל מבלה את כל היום עד אחר הצהריים במרכז, ובהלך היום מקבל את כל הטיפולים הדרושים לו.

אילו שירותים רפואיים מכוסים באשפוז יום?

  • טיפול פרטני בבריאות הנפש.
  • טיפול קבוצתי: רוב זמן השהייה, במסגרת הפרמטרים של מעון יום, מוקדש לטיפולים קבוצתיים, המתבצעים במתודולוגיות שונות. ישנן שתי סיבות מדוע טיפול קבוצתי מועיל. ראשית, הטיפול הוא מרכיב של שיקום חברתי. השני הוא שהמטופל מוקף באחרים המתמודדים עם בעיות, אתגרים וחסמים דומים בסביבה קבוצתית.
  • פסיכותרפיה קבוצתית דינמית עם התמקדות בצד הרגשי של הדברים. הטיפול התבצע באמצעות ביטוי באמצעות דיאלוג, פסיכודרמה ואמנות.
  • פסיכותרפיה קבוצתית קוגניטיבית התנהגותית (CBT) מתמקדת בהקניית מיומנויות מעשיות למטופל שיסייעו לו לאמץ התנהגויות חדשות שיקלו עליו את ההסתגלות החברתית והמקצועית. לדוגמה, ניהול כעס בשלבים כרוך בזיהוי תחילה של הכעס שעומד להתפוצץ ואז להירגע לפני כן. הטיפול בשיטה זו מתמקד בדרך כלל בבעיה מסוימת, כגון התפרצויות זעם, התמודדות עם לחצים, לימוד מיומנויות לאינטראקציות בינאישיות וחברתיות יעילות, הדגשת הערך של לקיחת תרופות וכו'.
  • ריפוי בעיסוק.
  • סדנאות שמטרתן ללמד הרגלי ומיומנויות עבודה וכן ריפוי בעיסוק.

נטילת חלק בטיפול במסגרת אשפוז יום פסיכיאטרי פרטי היא צעד מכריע בשיקום המטופל – לקראת חזרתו לחיים מלאים בקהילה והשתלבותו בחיי החברה ובמקום העבודה. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם ניקה ישראל.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם..




    cloud
    cloud