המקום פועל במתכונת של מרכז גמילה בלבד ללא בית מאזן

מרכיב בטיפול המתמקד בסיוע למטופל בהחזרת תפקוד מיטבי

טיפול בזמן אמת ותהליך שיקום הם לרוב שני המרכיבים של שיקום בריאות הנפש. מטרת הטיפול היא להפחית את הסימפטומים הקיימים של המטופל. בעיות נפשיות זקוקות לרפואה על ידי מגוון שיטות טיפול, בניגוד למחלות גופניות, כאשר תרופות או ניתוח עשויות להציע החלמה מלאה. האבחנה, חומרת המחלה, מצבו הפיזי והנפשי של החולה וסוג הטיפול הניתן להם, כולם קובעים כיצד יטופל האדם המתמודד עם משבר נפשי. תרופות, טיפול, ייעוץ, אשפוז ושיקום פסיכיאטרי עשויים להיכלל כולם בתוכנית הטיפול של המטופל.

ההבחנה בין שיקום פסיכיאטרי וטיפול פסיכיאטרי

שיקום בריאות נפש הוא מרכיב בטיפול המתמקד בסיוע למטופל בהחזרת תפקוד מיטבי ובהשגת מטרותיו האישיות. מתן ייעוץ רפואי, פסיכולוגי וחברתי עוזר להשיג זאת. הקו המפריד בין טיפול לשיקום לא תמיד ברור. לא תמיד יש צורך בשיקום לסובלים ממחלות נפש. אנשים רבים יכולים לחזור לחיים פוריים בעזרת שילוב של תרופות וטיפול. אבל יש כאלו, אשר מגיים לקצה, וזקוקים לטיפול שהוא מעבר לטיפול הסטנדרטי, כאן נכנס השיקום הנפשי.

מהו שיקום בריאות הנפש?

אנשים הסובלים ממצבים פסיכיאטריים קשים ומתמשכים, כמו סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית, עלולים להיפגע נפשית כתוצאה ממחלתם וזקוקים לתהליך שיקום בריאות הנפש כדי ללמוד מיומנויות בסיסיות. כאשר למטופל יש מחלה כמו פיגור שכלי, שיקום מאפשר לו לפתח את הכישורים הדרושים כדי לפעול על בסיס יומי.

מטרת תהליך השיקום היא לסייע למטופל לרכוש את היכולות החברתיות והאינטלקטואליות להן יהיה צורך להטמיע בחברה בכללותה. זה מסייע לאדם לגלות עמדה תכליתית עבור עצמו, הן בבית והן בעבודה. על ידי הצגת אפשרויות והימנעות מסטיגמה ואפליה, השיקום מסייע למטופל.

רוב הבעיות הנפשיות ארוכות הטווח מתחילות בין הגילאים 18 עד 25. במהלך תקופה זו, רוב האנשים מפתחים יעדי חיים ספציפיים ומנסים להשיג אותם. כאשר מזהים מחלת נפש חמורה, עשויים להיות חודשים ואף שנים בהם החולה אינו מסוגל ללמוד או להחזיק מעמד בעבודה. אם לא ניתנות להם הזדמנויות בעקבות הטיפול שלהם, המצב מחמיר. אם אתם רוצים לאפשר לעצמכם לקבל הזדמנות להתחיל חיים חדשים, לצד מחלות הנפש, צרו קשר עם עמותת ניקה ישראל.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם..




    cloud
    cloud